I have died and gone to Paradise; The Maldives - Reisverslag uit Medhufushi, Malediven van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu I have died and gone to Paradise; The Maldives - Reisverslag uit Medhufushi, Malediven van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

I have died and gone to Paradise; The Maldives

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Mei 2015 | Malediven, Medhufushi

Afgelopen maandag ben ik van Colombo naar Male, de hoofdstad van de Malediven gevlogen. De Malediven bestaan uit 1190 eilanden die onderverdeeld zijn in 26 atollen. Met 1190 paradijselijke eilanden is het haast onmogelijk om een slechte vakantie te hebben ;-).

Mijn goede vriend die tegelijkertijd op de Malediven was is mij op komen halen van het vliegveld op de hoofdstad Male. Het was die twee dagen ervoor toen hij er al was slecht weer, dus ik was bang voor een week lang op een resort zitten in de regen....
De ochtend dat we naar het resort gingen was het slecht weer, keiharde regen, windstoten, drama dus. Maar vanaf het moment dat we aankwamen op het resort scheen de zon, volop blauwe lucht, heerlijk briesje en is de zon niet meer vertrokken.

Op het resort bevinden zich restaurants, beachvilla's, zee villa's, een zwembad, een shop, een sportschool (waar je mij dus nooit zal vinden) en een duikschool. Eigenlijk heb je alleen het restaurant, je slaapplek en je bikini nodig, want daar vermaak je je voor een week wel mee.

De taal die ze hier spreken noemen ze Dhivehi en de munteenheid van het land is Rufiya. Maar als je hier in het resort wilt betalen met hun eigen munteenheid kijken ze je aan alsof je ze niet op een rijtje hebt. Ze willen dollars. Zelfs de euro boeit ze weinig. Daar gaat onze Europese "kijk ons nou even de Euro hebben" houding :-).

Op het resort zitten heel veel Chinezen en Japanners. Dit valt erg op omdat zij met hun reddingsvesten en bandjes in het zwembad en in de zee liggen. Uit mijn zelfstudie onderzoek is gebleken dat 98,7 procent van de Chinezen en Japanners NIET kan zwemmen. Waarom ga je op vakantie naar de Malediven, waar geen enkele andere afleiding is dan zwemmen, duiken en snorkelen, als je niet kunt zwemmen. De Sahara lijkt me dan een betere vakantiebestemming. Mijn zelfstudie onderzoek werd bevestigd toen gisteren een vrouw van mijn leeftijd verdronken is. Ze probeerden haar nog met een speedboot naar een kliniek te varen, maar tevergeefs. Ze is overleden. Ik hoop dat ze een mooi plekje in de hemel krijgt. Ik heb enorm met haar man te doen. Die stapte de speedboot in helemaal in shock, zijn vrouw zag spierwit. Ze was nog wel gaan zwemmen met een reddingsvest. Schijnbaar was het haar tijd, hoe erg ook.

Elke dag lig ik rond 10.00 uur al aan het zwembad die tegelijkertijd grenst aan de zee en komt de ober genaamd Kamal wat drinken brengen. Het leuke aan mijn nieuwe beste vriend Kamal is dat hij op de lunch na nooit iets op mijn rekening zet. Ik drink gewoon de hele dag gratis aan het zwembad. Love Kamal!

Als ik om mij heen kijk vanaf het zwembad zie ik helderblauwe zee, langdurige zandbanken, links van mij de zee villa's en achter mij het restaurant. Aan de andere kant van het eiland bevinden zich meer beachvilla's en twee honeymoon villa's zoals ik ze maar noem. Deze villa's bevinden zich midden in de zee. Er is geen steiger aan gekoppeld dus als deze honeymooners hun villa willen verlaten moeten ze de bootservice bellen. Dan word je toch helemaal gek!? Honeymoon of niet, wie houdt dit nou vol? 24/7 (behalve tijdens het eten) in je villa zitten. Dan moet je vakantie maximaal 3 dagen duren, wil dit leuk blijven.

Om naast de hele dag op het strand liggen eens iets anders te doen zijn we met een groepje vanuit het hotel naar de zogeheten Virigin Island gegaan. Dit is niet het Virgin Island in bezit van Richard Branson, maar ze noemen dit eiland ook zo. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien in mijn leven. Helderblauw water, hagelwitte stranden, puur en onaangetast. Het leek wel een film. Uiteraard moesten we hier foto's van maken. En niet 1. Gewoon in Aziatische stijl met 6 camera's 17389 foto's maken. Uiteraard zou ik mezelf niet zijn als ik niet de gekste poses op de foto's deed: Handstand overklap. (en dit dan 389 keer want het moest perfect zijn!) Ik denk dat ze door de overklap de Tsunami in India zelfs voelden. De volgende dag had ik nekpijn, last van mijn pols en spierpijn in mijn been. En dat omdat ik zo nodig weer Bassie en Adriaan moest uithangen op Virgin Island. Ik heb gelijk contact opgenomen met de zaakwaarnemer van Bassie & Adriaan want ik wil toch wel weten hoe ze dit doen, vooral Adriaan! De volgende dag maar een 90 minuten durende massage genomen (en die dag daarna weer!). Wat is het leven toch zwaar he!?

Rondom Virgin Island zijn we gaan snorkelen. Het eerste half uur snorkelde ik boven water en keek ik niet door mijn duikbril want ik was te bang om te zien wat er onder mij zwom. Ik heb daarna mijn ogen geopend en roggen gezien. Op de terugweg naar de boot zijn we gaan snorkelen boven prachtig koraal. Op een gegeven moment zag ik tentakels. Ik kwam in paniek naar boven en riep tegen de snorkel instructeur: OCTOPUSSSS!! OCTOPUSSSS!!!! De snorkel instructeur kon zijn oren niet geloven en ging meteen kijken. Toen hij boven kwam zei hij met een Indiaas Engels accent: "That is not an octopus, that is a ROPE" ik heb mezelf dus mooi voor lul gezet door een octopus met een stuk touw te vergelijken. Ja sorry hoor, alles kan in de Indische Oceaan. En what happens in the Indian Ocean, stays in the Indian Ocean :-)

Toen we bijna bij de boot waren aangekomen, al zwemmend, complimenteerde de snorkel instructeur mij met mijn zwemtechnieken. Ik heb hem bedankt en maar niet gezegd dat ik zo hard zwom omdat ik dacht dat er een haai en een octopus aan het samen spannen waren om mij aan te vallen.

Het eten in het resort is overigens subliem. Na 8 weken crackers (en pizza hut) te hebben gegeten in Sri Lanka is hier gerookte zalm, sushi, verse groenten, vers gesneden shoarma, soepen, salades, toetjes (honderden!), vlees meer dan welkom. Alle kilo's zijn verdwenen in Sri Lanka maar dit heb ik er in 6 dagen Malediven weer aangegeten. Gelukkig moet ik straks in Nederland een nier of een stukje van mijn lever verkopen na deze dure trip, dus dan zal er ook wel weer een kilo of wat vanaf gaan.

Met blijdschap kan ik mededelen dat de lijst met dieren die ik gezien heb is uitgebreid:
- Een rog
- Een zee komkommer

Morgenavond is het tijd om naar huis te vliegen. Dan eindigt mijn reis echt. Ik denk nog elke dag aan mijn lieve weesjes in Daya Nivasa, kijk elke dag naar hun foto's en kan niet wachten tot ik weer een keer terug kan keren om ze te knuffelen. Hopelijk slijt dit gevoel een beetje maar ze zullen altijd in mijn hart zitten.

Lieve lieve lieve lezers, vrienden, familie, bedankt voor jullie altijd lieve, positieve woorden, leuke reacties, donaties, grapjes, motivatie en liefde! Mijn volgende reis is wellicht sneller dan ik zelf denk... Dan gaan we weer verder bloggen.

Heel veel liefs en dikke knuffels!

Nathalie

  • 16 Mei 2015 - 08:24

    Yvonne:

    Hey lieve Nathalie, wat heb ik onwijs genoten van je prachtige verhalen, je tomeloze inzet voor al die lieve mensjes daar. Je liefde die je daar gegeven hebt en wat heb jij veel mooie dingen aan je levenswijsheid lijstje toe kunnen voegen. Je bent een kanjer en een prachtig mens. Love you

  • 16 Mei 2015 - 08:54

    Robin:

    Naatje!!!
    Hahaha heb met een grote lach jou laatste blog gelezen! Wat een heerlijk avontuur weer, van een heerlijk mens. Ben blij je volgende week weer te zien. Dan mag je daarna weer reizen en ik genieten van je avonturen. xxxxx

  • 16 Mei 2015 - 09:03

    Sandra:

    Dag lieve Nathalie,
    Wat vliegt de tijd... Zo zat ik nog naast je om de vluchten te regelen en nu je laatste verslag van deze - denk ik - levensveranderende reis. De hele familie Leenes heeft genoten van je levendige verhalen over een plek waar wij waarschijnlijk nooit zullen komen. We hebben echt een beeld gekregen. Chapeau voor je moed, doorzettingsvermogen, tomeloze energie en oneindige liefde voor je medemens. Werkelijk een inspiratie. Geniet van je laatste dag in Paradise, een goede reis terug en alvast heel veel sterkte om weer te wennen in Nederland. Liefs van de Leenesjes.

  • 16 Mei 2015 - 10:40

    Nadia:

    Goeiemorgen ( hier in Nederland dan) Liefste knapste leukste naat , WAT Fijn Om Te Horen dat je het naar je zin hebt! Minder leuk van die vrouw en sluit me aan bij wat je zegt dat ze een goed plek op de hemel krijgt. Hahah ik denk dat kamal je gewoon een beetje leuk vind haha ( wie vind dat nou niet ) wil je aan hem doorgeven dat we samen een keer terugkomen!!! Na al die prachtige foto's van jou heb ik gezien dat je het naar je zin hebt en je straalt de rust uit heerlijk om je zo te zien, nou ik hoop je zo snel mogelijk weer te zien I love you dikke kuss Naad

  • 16 Mei 2015 - 11:28

    Sanne :

    Nath,
    Wat een wereld van verschil zeg !! Wat een sprookje, en wat dapper dat je dit allemaal hebt gedaan !! Ik kijk er nu al naar uit om je weer een hele groten knuffel te geven, geniet nog van de laatste dag. <3

    Ook groetjes en respect van Bob,

  • 16 Mei 2015 - 11:57

    Ron Hagenstein:

    Mooi laatste stuk. Het is natuurlijk niet vreemd, dat de usd geliefder is dan de euro.
    De usd bestaat al eeuwen en de euro misschien net 15 jaar. Bovendien wordt de kracht
    van de euro o.a. gedragen door landen als Griekenland Cyprus, Italie, Portugal en Spanje.
    Tenslotte worden bijna alle goederen in de wereld in usd verhandeld.
    Ik ben blij dat ik je snel weer zie.
    \
    xxx pap

  • 16 Mei 2015 - 12:59

    Sarah:

    Lieve Naat,

    Super om te lezen dat je het zo erg naar je zin hebt (had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht). Na al die weken hard werken en alleen maar liefde geven, onder de poep en kots te hebben gezeten, verdien je dit dubbel en dwars. Ik hoop van harte dat je door de afgelopen tijd weer inziet hoe mooi de wereld is en wat jij jezelf allemaal te bieden hebt. Je hebt dit helemaal in je eentje gedaan! Niets of niemand die je tegen heeft kunnen houden. Ben super trots op je en ik hoop (weet wel zeker) dat je hierdoor nog mooiere stappen gaat nemen in het leven. Genieten en tegelijkertijd geven, mooie combi toch? Ben stiekem wel heel erg blij dat het erop zit voor je. Kunnen we weer bankhangen en urenlang chillen in de (lelijke en saaie) zwembaden in Nederland hihi(als het zonnetje ooit gaat schijnen hier).. Geniet van je laatste momentjes!!

    Have a safe flight (Allah ey weslek 3la gair).

    Love you, x Saar.

  • 16 Mei 2015 - 13:37

    Manon:

    Liefje...

    Je laatste blog alweer. Het is niet te geloven. De tijd is voorbij gevlogen. Je hebt afgelopen weken zoveel gezien, gedaan en meegemaakt. Ik heb alle verhalen met heel veel plezier en bewondering gelezen. Door alle avonturen en ervaringen ben je een rijker mens geworden!

    Goede vlucht morgen en bereid je maar voor op het koude NL zonder blauwe lucht en witte strand. Maar wel met al je familie en vrienden die blij zijn dat jij er weer bent.

    Dikke kus voor jou! Lfs Manon

  • 16 Mei 2015 - 13:58

    Dettie:

    Lieve Pete kind.

    HHahahahaahahah hoe officieel. Jeetje Naat dus nu kunnen we niet meer genieten van je leuke verhalen. Ja de Maldiven staan ook nog op ons to do lijstje. De zee is daar nog helderder dan hier op Curaçao. Toch heb ik een voorstel. Ga nog even een paar maanden door met Bloggen gewoon om te laten weten en beschrijven hoe je Nederland en alles in en rond je leven nu beleeft. Daar ben ik zo benieuwd naar. Of je maakt een after blog. De before,during and after blog. Goede reis. Fijne thuiskomst en misschien toch de binnenkant van de sportschool eens bekijken. Helaas moeten wij nog even wachten om je te zien maar 6 weken vliegen om. Lieffie bedankt dat we mochten meedelen in je goede mooie beslissing om even iets heel anders te doen met je leven. Dikke kussen van ons inclusief onze nieuwe aanwinst de kitten van 240 gram

  • 16 Mei 2015 - 19:21

    Sarah:

    Hi Nathalie,

    Wat een leuke en toch ook wel bizarre laatste blog om te lezen. Jeetje vrijwilliger uit de trein, Chinees overboord.... pfffff
    Ik ben heel benieuwd naar je foto's!!! De Malediven wat een geweldige afsluiter van een bijzondere reis!!

    Liefs Sarah

  • 16 Mei 2015 - 19:48

    Baps:

    Lieve Naatje,
    Wat een heerlijk verhaal weer! Een octopus wat een touw bleek te zijn haha.
    Door je mooie verhalen was het net alsof wij er bij waren. Maandag ben je alweer terug in Nederland, wat is de tijd om gevlogen.
    Lekker een Hollandse pot en zaterdag uit je dak bij de toppers.
    Dikke kus

  • 16 Mei 2015 - 20:47

    Elise:

    Hi lievie,
    Ja ik kan t wel blijven zeggen maar ik ben echt apetrots op wat je gedaan hebt de afgelopen tijd. Het was denk ik voor jou een inspirerende, leerzame en liefdevolle trip!!
    Ben zeker benieuwd wat je volgende trip wordt...
    Maar nu eerst weer hier ff knuffelen met ons. We hebben je gemist. Nora zat met mn telefoon foto's te kijken die je via whats app stuurde en ze riep nati nati. Hihi gelukkig zit het er goed ingedrild!!! Tot heel snel kanjer! Xx van ons

  • 16 Mei 2015 - 23:58

    Dounya:

    Hey Nathalie jij boft heel erg ik zou ook wel naar Malediven willen.
    Leuk verhaal en super mooie foto's zeg.
    Ik hoop dat je het daar leuk hebt❤️❤️.
    Love u very much en mooie blog❤️.
    Xxxx dounya

  • 17 Mei 2015 - 11:02

    Annemieke:

    Liefje,

    Haha wat heb ik weer om je gelachen. Houd je lever en nieren maar intact en kom bij mij eten, lijkt me een beter plan ;-)
    Je had deze laatste reis heeel erg verdiend, daarom ging natuurlijk ook direct de zon schijnen toen jullie aan kwamen!
    Ben blij dat je weer terug komt om samen met mij het leven in NL weer af te kraken.

    Love you! X

  • 17 Mei 2015 - 16:55

    Kristel:

    Hey topper!

    Haha wat heb je weer allemaal meegemaakt op de Malediven zeg! Ik vond het heerlijk om je verhalen te lezen! Iedere keer weer.
    Nu ben je alweer op de terugreis.
    Ik ben blij dat je bijna weer terug bent!
    Liefje ik zie je morgen! Doe voorzichtig en goede reis terug!!

    LY!

  • 17 Mei 2015 - 17:38

    Toon:

    Hartstikke leuke verhalen en allemaal nog echt gebeurd ook! We hebben je gemist.
    Wel een enorme geweldige ervaring die je levenslang met je meedraagt waar je ook komt.
    Hele goede terugreis en ik zal met de weergoden de afspraak maken dat de zon gaat schijnen zodra jij geland bent.

  • 17 Mei 2015 - 18:14

    Jacqueline:

    Lieve Nathalie,

    Wat ben jij een goede verslaggeefster! Ik heb, zoals alle anderen, ontzettend genoten van je blog. Als je terug bent maken we snel een eet afspraak. Maak ik coq au vin voor je en hoor dan graag alle ervaringen nogmaals persoonlijk van jou.

    Dikke kussen , goede reis en tot snel,
    Jacqueline

  • 17 Mei 2015 - 19:04

    Ingrid Storm:

    welkom thuis straks meid! Zal je blog missen maar ben blij dat jij zulke supermooie ervaringen hebt opgedaan. Liefs van mij en de rest van de zaandamposse ;)

  • 17 Mei 2015 - 20:23

    Marja Meyer:

    Wat een avonturen weer! En wat klinkt dat prachtig, die stranden en die zee, heelijk! Heb je maar mooi weer meegemaakt en in de pocket! Je hebt echt een prachtige reis gemaakt. Maar fijn dat je straks weer veilig thuis bent bij je familie en je vrienden/innen. Ze hebben je allemaal gemist. Bedankt voor je prachtige verhalen en tot snel! Veel liefs van Marja en de beestenboel xxx

  • 18 Mei 2015 - 11:00

    Rianne:

    Kanjer...ik ga je reisverhalen missen! Je kunt als het goed is elk moment op Schiphol landen en morgen zien we elkaar weer wat ook wel weer heel fijn is..

    Doeii lieverd! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Nathalie Hagenstein, geboren in Amsterdam. Augustus 1987. Afgestudeerd HBO Communicatie. Vorige werkgever: Reed Elsevier Huidige werkgever: New Sales Company - A Marketing Media Agency Functie: Sales Manager Hobby: fotografie - check out KISS MY CAM Gestart met de blog tijdens mijn eerste vrijwilligerswerkreis naar Sri Lanka. Aan deze reis bezoeken aan Thailand, Kuala Lumpur en de Malediven vastgeplakt, daarna de smaak te pakken gekregen en Java, Bali, Lombok, Dubai, Mexico, Curaçao en steden als Praag, Wenen, Lissabon, Madrid, Rhodos, Kopenhagen, Istanbul, Lissabon, Sevilla, Valencia, Boedapest en Rome bezocht sindsdien. Voor die tijd al twee mooie reizen door de VS gemaakt en steden als Miami, New York, Las Vegas, LA en San Francisco gezien. Favo reisquote van de profeet Mohammed: "Dont tell me how educated you are.... tell me how much you have travelled"

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 150796

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 15 Oktober 2023

Kuala Lumpur, Maleisië

11 September 2023 - 12 Augustus 2023

Santorini

26 Mei 2022 - 28 Mei 2022

Hamburg

12 Juli 2021 - 18 Juli 2021

Ibiza

11 Augustus 2020 - 20 Augustus 2020

Griekenland: Thessaloniki

02 April 2020 - 13 April 2020

Krakau

07 Februari 2020 - 10 Februari 2020

Boedapest

28 Augustus 2019 - 01 September 2019

Valencia

20 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Sevilla

03 Januari 2019 - 28 Januari 2019

Curaçao

20 September 2018 - 23 September 2018

Lissabon

14 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Mexico

31 Mei 2018 - 04 Juni 2018

Rhodos

24 Augustus 2017 - 07 September 2017

Bali, Indonesie

19 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

Dubai

26 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Kopenhagen

20 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Praag

24 Juni 2016 - 16 Juli 2016

Indonesie 2016

10 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Istanbul

05 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Wenen

30 Oktober 2015 - 01 November 2015

Madrid

17 Augustus 2015 - 30 Augustus 2015

Curacao

12 Juni 2015 - 15 Juni 2015

Rome

11 Mei 2015 - 18 Mei 2015

Malediven

14 Maart 2015 - 11 Mei 2015

Sri Lanka

21 April 2015 - 27 April 2015

Krabi, Thailand

20 April 2015 - 21 April 2015

Kuala Lumpur, Malaysia.

Landen bezocht: