Ibiza eras encantadora! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu Ibiza eras encantadora! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

Ibiza eras encantadora!

Door: Nathalie Hagenstein

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Juli 2021 | Spanje, Ibiza

Whooooo were going to Ibiza! Het party eiland, het eiland van de hippies, het eiland van de veelzijdige strandjes, baaien, het Instagrammable rotsblok in zee waar iedereen met zonsondergang voor heeft gestaan, het eiland van de oneindige aantallen discotheken en luxe clubs. Hét eiland van Spanje. Op datzelfde eiland was ik, ondanks mijn liefde voor zon, zee & strand nog nooit geweest.

De wekker ging om 03.00 uur: op naar Ibiza, met verre van een party-look en kop. Maar wat een feest, want één van mijn beste vriendinnen ging ook mee met haar twee meiden, in hetzelfde hotel.
Mijn zusje en zwager waren al met Sienna op Ibiza dus in de laatste week van hun vakantie kwamen mijn moeder en ik om met Sienna een weekje door te brengen. Een heerlijk, not so deluxe Corendon Hotel, vol Hollanders en spelende kinderen, was onze uitvalsbasis. Ik zal het hotel niet noemen, want ik raad het niet perse aan.
Voor kids is het overigens wel ideaal: meerdere zwembaden, speeltuinen, kidsclubs en onbeperkt troep eten. Ons hotel lag in San Antoni. Een klein, maar sfeervol stadje met een boulevard en een haven. Heerlijk vertoeven op het plein want er lopen zomaar plastics voorbij in bikini en string met opgespoten alles, dus mensen kijken wordt hier heel leuk. Zelfs voor kinderen: “Tati, die mevrouw heeft een string tussen haar billen”

We maakten deze vakantie een combinatie tussen luxe en niet luxe, kinder gekte en rust en chickie outfits tot tokkie slobber outfits. Uiteraard werden er honderden foto’s gemaakt.

Onze eerste avond ontsnapten we de all inclusive polonaise en aten we heerlijk bij super sfeervolle hotspot El Carnicero. Zeker een aanrader qua eten en sfeer.

In Ibiza verdubbelt het aantal inwoners in de zomermaanden. Werknemers komen speciaal voor de drukke, toeristische maanden naar het eiland. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam.
Als je door het centrum ‘Eivissa’ slentert is het warm en drukkend, maar tegelijkertijd gezellig en sfeervol, zeker wanneer de zon wat lager hangt en deze half schijnt op de oude stad van Ibiza, Dalt Vila, met haar mooie witte huisjes.

Overdag liggen we bij het zwembad of rijden we naar één van de 55 baaitjes die Ibiza telt. Zo belandden we op het strand met azuurblauw water ‘Cala Bassa’. Ontzettend druk, maar wel heel gezellig en gemoedelijk. Van opgepompte botox bitches naar dikkerds (mezelf niet uitgesloten) en van ontzettend lieve Afrikanen die neppe Dior tassen of parasols verkopen tot Spaanse spierbal hunks met tattoo sleeves die met koelboxen Agua y Corona rondlopen. Cala Bassa’s got it all.

Ook het veel bredere, kindvriendelijke strand Cala Llonga was heerlijk. De kids speelden, wij childen en pas rond 18.00 uur gingen we terug naar het hotel.
Daar was het dagelijkse routine: all inclusive buffet eten, wat overigens echt prima was. Elke dag gevarieerd en toch lekker. Het is niet helemaal mijn vakantiewens, buffetten, want de gezelligheid ontbreekt als iedereen continu van tafel af gaat om bordjes te vullen, maar met kids ideaal.

Met ons gehuurde autootje toerden we overal heen. Zo stelde het kleine centrum van San Antoni ons ook niet teleur. Klein maar fijn, met een kleine haven, ijswinkels, terrasjes en een klein winkelstraatje.
Maar niks boven Eivissa en Dalt Vila. Hét centrum van Ibiza, met kleine straatjes, mooie balkonnetjes, terrassen van klein tot groot en van authentiek tot super de luxe. De stadspoort (waar natuurlijk 20 foto’s genomen moesten worden), de witte huisjes, de met sfeerlampjes verlichte straten… alles klopte! En dan niet te vergeten de grote haven, waar rijk en rijker elkaar ontmoeten. Als je met je 20 meter lange jacht aan komt varen moet je vooral niet denken dat je het gemaakt hebt, want achter je aan komt er eentje van 50 meter, haha!

Maar, langs haven slenteren in de minder hete uren is wel echt een belevenis. Ibiza is voorbereid, want in de haven bevinden zich ook winkels als Louis Vuitton, Dior en Gucci oa. Voor als je tijdens je boot pauze even wil shoppen.

Op onze laatste dat op Ibiza hadden mijn zusje en zwager een boot gehuurd bij Wajer Yachts, met schipper. Wat een top dag! Met 5 volwassenen en 3 kinderen betraden we de prachtige, 11 meter lange boot. We legden aan op Formentera, als eerste stop, om daar te zwemmen en te spelen met de Seabob. Ik ben normaal geen held in de zee want ik denk altijd dat er haaien onder mij zwemmen…. Maar dit ding moest ik gewoon uitproberen. (Check out seabob op Google). Op de boot lagen twee sups dus ook die hebben we uitgeprobeerd. Ik zei tegen mijn zusje: “die kunnen niet omkiepen”. Ik heb het tegendeel bewezen hahaha!

Op Formentera, waar het water net zo helder is als op Curaçao, lunchten we bij Juan y Andrea. Het eten was lekker, maar zeer overpriced. Er zijn maar twee restaurants op het strand van Formentera, waar alle bootjes aanmeren, en alles moet geïmporteerd worden, dus ze kunnen het vragen.
Formenteraanse gamba’s, de burrata en een Mars ijsje toe zijn daar absoluut aan te raden.

Na de lunch voeren we langs Es Vedrà, het welbekende rotsachtige eiland in zee, dat aan de zuidwestkust van Ibiza ligt. Dit eiland is ruim 413 meter hoog en is onbewoond. Bijna iedereen die op Ibiza is geweest kent dit, of is hiermee op de foto geweest. Voor de instagrammable kiekjes zijn wij natuurlijk ook gegaan!

We meerden aan bij een strandje en gingen seabobben en snorkelen. Het was echt een fantastische afsluiter van de vakantie. De hele dag op het water, gezelligheid, lekker eten en mooie foto’s. Wat wil je nog meer?!

De vakantie ging veel te snel voorbij, zoals altijd eigenlijk (oké, behalve toen ik 2 maanden op Curaçao bleef, haha!). Ik ga zeker terug naar Ibiza (zonder kind) en kan het iedereen aanraden!

Ibiza eras encantadora!

Liefs, Nathalie

• 19 Juli 2021 - 10:17

Annemieke:

Het zag er ZO heerlijk uit op je foto's, en de Seabob alsof je het al jaren had gedaan ;-) Blij dat jullie zo genoten hebben schat! X

• 19 Juli 2021 - 13:29

Ron:

Geweldige films en foto’s gezien. Van afstand het gevoel gehad erbij te zijn geweest.

• 19 Juli 2021 - 13:41

Sharon:

Dat klinkt weer fantastisch schat! Blij dat je hebt genoten xxx

• 19 Juli 2021 - 14:43

Kristel:

Geweldig! Heerlijk jouw verhaal te lezen en alle foto’s die je op insta hebt geplaatst! Genoot iedere dag van je geweldige kiekjes ❤️

• 20 Juli 2021 - 02:24

Dettie:

Weer een gezellig verslag. Had weer even het gevoel erbij te zijn.

• 21 Juli 2021 - 22:44

Rianne:

Ik ga de volgende keer met je mee naar Ibiza, zonder man en kind ;-)

• 25 Juli 2021 - 10:58

Joycie :

Het party eiland was 45 jaar geleden onze huwelijksreis.Pff zolang geleden.
    Toen genoten, en nu genoten van jou verslag.

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Nathalie Hagenstein, geboren in Amsterdam. Augustus 1987. Afgestudeerd HBO Communicatie. Vorige werkgever: Reed Elsevier Huidige werkgever: New Sales Company - A Marketing Media Agency Functie: Sales Manager Hobby: fotografie - check out KISS MY CAM Gestart met de blog tijdens mijn eerste vrijwilligerswerkreis naar Sri Lanka. Aan deze reis bezoeken aan Thailand, Kuala Lumpur en de Malediven vastgeplakt, daarna de smaak te pakken gekregen en Java, Bali, Lombok, Dubai, Mexico, Curaçao en steden als Praag, Wenen, Lissabon, Madrid, Rhodos, Kopenhagen, Istanbul, Lissabon, Sevilla, Valencia, Boedapest en Rome bezocht sindsdien. Voor die tijd al twee mooie reizen door de VS gemaakt en steden als Miami, New York, Las Vegas, LA en San Francisco gezien. Favo reisquote van de profeet Mohammed: "Dont tell me how educated you are.... tell me how much you have travelled"

Actief sinds 02 Maart 2015