The perfect family vacay - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu The perfect family vacay - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

The perfect family vacay

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 November 2022 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

The perfect family vacay!

November, een ideale tijd om op vakantie te gaan. In Nederland wordt het weer vroeg donker en de temperatuur daalt. Tijd om te vertrekken: Dubai it is!

We vlogen met Emirates vanaf het drukke Schiphol. Na alle rijen zonder teveel vloeken getrotseerd te hebben, genoten we (want dat doe je op Schiphol) van een Starbucks latte en vertrokken met Emirates naar Dubai.

Eenmaal aangekomen in Atlantis The Palm, op het einde van Palm Island, startten we zoals het onze familie altijd goed af gaat, met eten. Onderweg naar het restaurant liepen we langs het aquarium, dat dit hotel zelf heeft, met meer dan 65.000 ‘sea creatures’, waaronder haaien, roggen, murenes, Nemo’s, Dory’s en zoveel andere dieren. Je kon een uur voor het aquarium staan en nog niet alle vissen gezien hebben.

Op onze eerste dag moesten we natuurlijk het hotel en de omgeving verkennen. Van een uitgebreide gym, die ik niet van binnen gezien heb (duh) tot een spa, een groot zwembad, een uitgebreid strand met alle wateractiviteiten, restaurants, winkels en een groot voetbalscherm op het strand (want ja, WK is begonnen). Dit hotel had alles.

En zeker niet te vergeten: het grootste waterpark ter wereld.

Na de eerste dag rustig aan gedaan te hebben, bijgekletst te hebben en bij het zwembad niks gedaan te hebben, planden we op dag 2 een vooral actieve dag. Stappenteller aan en door dat grootste waterpark ter wereld. Glijbanen waarvan je van angst terug naar je hotel rent tot glijbanen voor kinderen (waar ik ook in ben geweest): niet te doen in 1 dag.

Een absolute aanrader als je in Dubai bent.

Zelf heb ik een aantal glijbanen overgeslagen, dat waren vooral de vrije val glijbanen. Die voelen een beetje als een klysma. Gespoeld worden van onder en boven heeft niet mijn voorkeur, dus ik bleef aan de kant om foto’s en video’s te maken met Naomi.

Dit waterpark was wel gefocust op slank zijn. Zo moest je voordat je van glijbanen met opblaasband (2-persoons, 4-persoons of 6-persoons) af ging, eerst op een weegschaal als groep of als tweetal. Als je ook maar 1,5 kilo meer woog dan het toegestane gewicht, mocht je niet mee. Zo is het meerdere keren voorgekomen dat we in plaats van met zijn vieren, met zijn drieën van de glijbaan gingen en 1 iemand alleen, doordat we te zwaar waren, hahaha. Je zou maar weinig zelfvertrouwen hebben, dan is het na een dagje Atlantis waterpark helemaal naar de klote.

Sienna wilde graag een kusje van een dolfijn, dus ook een dolphin encounter mocht niet ontbreken aan deze dag. Ze was ontzettend zenuwachtig volgens mij, want ze zei amper een woord en ik voelde haar hart als een gek tekeer gaan.

In Dubai zijn zoveel malls te bezoeken. Als je er een maand bent heb je ze nog niet allemaal gezien. Zelfs op de luchthaven van Dubai is een Chanel winkel, dus het niveau is hoog.

Wat niet mag ontbreken aan je trip is natuurlijk die mooie fontein naast Dubai Mall, die elk half uur op de muziek aangezet wordt. Hier aten we met uitzicht op de fontein en op de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld met 828 meter hoogte.

Paul, Greet en ik besloten een ochtend vroeg op te staan om cultuur te snuiven. Oftewel: shoppen in de souk. Van de mooiste kaftans tot lekkere kruiden en wierook. Alles was te koop in de Gold Souk en de Spice Souk. Leuk om te doen, maar als je een Sex and the City deel 2 achtig tafereel verwacht, moet je je verwachtingen bijstellen. Je vindt hier vooral kleine straatjes met winkeltjes en wordt van links naar rechts (en dat zeker 100 keer) geroepen om iets te ruiken, proeven, passen, bekijken en kopen. Dus elke minuut stonden we ergens anders binnen, de ene keer met wierook parfum op mn hand en de andere keer met een hoofddoek om in Dubai style.

Na een bezoek aan de souk besloten we af te koelen op het water en boekten een local boot tourtje over de Dubai Creek, die onder andere langs de handelskade met houten schepen die volgeladen werden voeren. Ook één van de huizen aan de creek van Sjeik Mohamed Bin Rachid el Maktoum (en zijn 4 vrouwen) ontbrak niet aan deze tocht.

Natuurlijk zou ons bezoek aan Dubai niet compleet zijn als we de Jumeirah Mosque niet gezien zouden hebben. Leuk om te zien en mooi gebouwd, maar niet zoals die van Abu Dhabi. Omdat we er te kort waren om zo’n lange trip te maken, besloten we met ‘the next best thing’ genoegen te nemen ;- ).

Daarna stopten we nog even bij de Burj al Arab, waar ik de vorige keer gedineerd heb, om dit keer een insta momentje te pakken: op de foto met het duurste en meest luxe hotel ter wereld. In Dubai is alles of het duurst, of het mooist, of het hoogst of het best. Daar gaan ze ook voor.

We hadden een heel lieve taxi chauffeur die ons overal naartoe bracht, hij kwam uit Pakistan. Van zo’n rijke emiraat als Dubai zou je verwachten dat ze ook goed zijn voor hun harde werkers, maar deze man werkte van 09.00 – 21.00 uur en dan 7 dagen per week en hield daar in een goede maand 5000 Dirham aan over. Ongeveer EUR 1300,-.

Dubai is overigens wel goed voor hun eigen inwoners. Volbloed Emirati’s die gaan trouwen krijgen een huis, 100.000 Dirham ( - EUR 30.000,-) en auto’s tot hun beschikking. De taxichauffeur zei dat de Emirati’s eigenlijk geen ‘normale’ beroepen hebben en daar vooral expats als Pakistanen, Indiërs, Bengalese [e-38] Iraniërs voor ingezet worden. De Emirati’s hebben voornamelijk banen als bankdirecteur en andere hoge functies.

Omdat ik weet dat mijn sportschool op Insta meekijkt wat ik allemaal doe (eet en vooral NIET doe eigenlijk) besloten we in de middag een half uurtje te gaan kajakken bij het hotel. En met kajakken bedoel ik instawaardige foto’s maken voor ons hotel met op de achtergrond de 1001 nacht sfeer.

Letterlijk iedereen die in Atlantis werkt is ontzettend service gericht. Onze housekeeping Ahasan uit Bangladesh kwam elke ochtend en avond kijken of we nog wat nodig hadden en na een goede fooi kwam hij direct aanzetten met een vaas met verse bloemen, troffen we dagelijks nieuwe kunstwerken van handdoeken aan van oa. olifanten, honden [e-38] hartjes en kregen we elke keer nieuwe ‘Aqua di Parma’ limited edition bad artikelen in onze slaapkamer.

In de avonden dineerden we samen, keken we voetbal op het strand, zaten we bij de speeltuin, knuffelden we met de kids en genoten we van elkaars gezelschap.

Als je ooit gaat eten in Atlantis Hotel, waar restaurants als Nobu en Michelin waardige restaurants (Ossiano heeft er zelfs 1) zich huisvesten, is eten bij het buffetrestaurant ‘Saffron’ echt een aanrader. Nog nooit in mijn leven heb ik zoveel luxe, goed en lekker eten gezien in buffetvorm. Kreeften, oesters en zeker 10 nationaliteiten qua keuken werden vormgegeven in een lekker buffet. Sienna was voornamelijk te vinden bij de chocolade fontein. En zoals ze dat in Dubai doen, kon je kiezen uit 5 soorten chocolade uit de fontein.

Only the best!

Dubai heeft werkelijk alles!

Naomi [e-38] Joel, bedankt voor de goede zorgen en organisatie van deze top trip! Alleen maar gelachen! Love you guys!

• 25 November 2022 - 17:24

Juul:

Weer prachtig geschreven sjat.

kusssssssss

• 26 November 2022 - 04:08

Dettie Ajubi:

Je verslag, foto's en filmpjes zijn weer hilarisch. Alsof je er zelf bij bent. Deze kan ook weer afgevinkt worden. Deze Atlantis lijkt ( uiteraard) groter en mooier dan die van de Bahamas. Volgende trip......... Curacaoooooooo

• 26 November 2022 - 10:15

Manon:

Heerlijk verhaal, heerlijke foto’s!! Fijn om

zo te kunnen genieten met elkaar [e-2764]️

• 26 November 2022 - 13:33

Laura:

Wat een fijne trip weer zo samen! Even de wereld laten voor wat hij is en genieten met zijn allen. Fantastische foto's ook. Making memories not things. [e-2665]️

• 26 November 2022 - 16:13

Baps:

Heerlijke vakantie met fantastische lieve familie

• 14 December 2022 - 22:40

Joel:

Haha heerlijk om dit te lezen! Vooral de foto’s zijn zo leuk om terug te kijken. Alsof je er weer bent! Hebben het geweldig gehad! Op naar nog veel meer memories.

xxx Joel

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nathalie

Nathalie Hagenstein, geboren in Amsterdam. Augustus 1987. Afgestudeerd HBO Communicatie. Vorige werkgever: Reed Elsevier Huidige werkgever: New Sales Company - A Marketing Media Agency Functie: Sales Manager Hobby: fotografie - check out KISS MY CAM Gestart met de blog tijdens mijn eerste vrijwilligerswerkreis naar Sri Lanka. Aan deze reis bezoeken aan Thailand, Kuala Lumpur en de Malediven vastgeplakt, daarna de smaak te pakken gekregen en Java, Bali, Lombok, Dubai, Mexico, Curaçao en steden als Praag, Wenen, Lissabon, Madrid, Rhodos, Kopenhagen, Istanbul, Lissabon, Sevilla, Valencia, Boedapest en Rome bezocht sindsdien. Voor die tijd al twee mooie reizen door de VS gemaakt en steden als Miami, New York, Las Vegas, LA en San Francisco gezien. Favo reisquote van de profeet Mohammed: "Dont tell me how educated you are.... tell me how much you have travelled"

Actief sinds 02 Maart 2015