Happy new year! - Reisverslag uit Nittawela, Sri Lanka van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Nittawela, Sri Lanka van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Nathalie Hagenstein

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 April 2015 | Sri Lanka, Nittawela

Ik ben nu alweer iets langer dan een maand aan het reizen. Het grappige aan reizigers is dat ze hun sociale hygiene en gevoel voor mode of beauty helemaal verliezen naarmate ze langer op reis zijn. Dat gaat ook wel erg makkelijk moet ik zeggen. Je haar stijlen in 36 graden is niet bepaald een feest en je eyeliner die aan het einde van de dag op je knieen hangt is ook nou niet bepaald het beauty ideaal van de vrouw. Maar... ik laat me er toch niet van weerhouden om elke ochtend als ik naar mijn project ga een beetje mascara op te doen. De meeste mensen hier wassen niet eens hun gezicht. En geloof me, na een dag in het weeshuis heb je allereerst bij thuiskomst behoefte aan een douche. Gelukkig zijn er ook meiden die bij een etentje niet in de eeuwige 'olifantenbroek' (sloeberbroek met olifantjes erop) rondlopen, maar een leuke jurk aantrekken. Sarah onder andere, maar die is helaas vrijdag terug gegaan naar Nederland.

In het huis ontstaan er stelletjes, worden mensen verliefd (voor een avondje!?) op elkaar en verliefd op begeleiders (het grenzeloos verliefd syndroom he!). Het is hier af en toe net Temptation Island of Big Brother. Gek is het eigenlijk niet dat er stelletjes ontstaan binnen het huis. We hebben een avondklok van 20.00 uur doordeweeks en 22.00 uur in het weekend, wat moet je anders doen dan verliefd worden op elkaar, wordt hier gedacht.

Vorige week heb ik weer de grootste lol gehad in het weeshuis. Ik was gaan verven met de 'Hope' (rolstoelen) groep. In een bekertje had ik wat water gedaan om de kwastjes steeds af te spoelen. 3 seconden later was deze leeg. VinoKumari (een van de vrouwen in onze groep) had schijnbaar dorst. Die poept de volgende dag dus alle kleuren van de regenboog. Misschien dat ze geinspireerd raakte door het op de achtergrond gedraaide liedje van K3 - Alle kleuren van de regenboog. Ook heeft de een na de ander diarree in het weeshuis dus ik loop vaak te dweilen daar in het weeshuis. Vind het niet zo gek dat ze diarree hebben als ze verfwater en luizensoep drinken.

Op mijn vrije dag ga ik vaak naar het zwembad om even bij te komen van de letterlijke 'gekte'. Dan lees ik magazines, boeken en mijn lonely planet. Heel interessant om geleerd te hebben dat er een Jainistische religieuze stroom is die erin gelooft dat alle dieren met gevoel recht hebben om te leven. Zo vegen ze de grond voor hun voeten zodat ze geen beestjes dood trappen en blazen ze muggen en vliegen van zich af in plaats van ze te meppen. Dit stukje is speciaal voor Marja, onze eeuwige lieve dierenvriendin! (L). Het lijkt mij heel mooi om een stukje van deze beweging op te volgen. Vanaf heden ga ik geen kakkerlakken meer plat stampen maar roep ik Jeremy om ze te bevrijden in de tuin.

Over dieren gesproken... de lijst is uitgebreid:
- een zee egel
- krabbetjes
- Kreeften

Dit weekend zijn we met de express bus (luxere uitvoering van de gewone bus, een soort van touringbus) naar het meest zuidelijke puntje van het land gegaan om een weekendje strand te doen. Vandaar dat de lijst met dieren, zeedieren vooral, is uitgebreid. Op zaterdagochtend vertrokken wij om 04.00 uur met de bus. De airco stond enorm hoog maar met 4 dekens, een sjaal en een muts heb ik de 5 uur durende busrit overleefd. En.... Sri Lanka heeft weliswaar een SNELWEG!

Ik ben 1 dag eerder teruggekomen, het was bewolkt en mijn vriendin Kanthi en ik wilden liever een dag eerder terug zodat we naar het weeshuis konden. Vandaag weer 5 uur in de vrieskou gezeten. Half in slaap gevallen toen ik geschreeuw hoorde van een of andere meid uit Australie. Ze zat naast een Sri Lankaanse vrouw in de bus die schijnbaar een rat of muis of eekhoorn in haar tas had. Ik heb het niet kunnen zien dus ik vraag me nog steeds af welk beest op een kruising tussen een rat, muis en eekhoorn lijkt. Wie het weet mag het zeggen!? Ik had het al gezegd, maar nog maar een keer: in Sri Lanka kan alles! Ik ben allang blij dat ze geen krokodil in haar tas had!

Ook in de tuktuk kan alles. Laatst zat ik in een tuktuk die heel grote speakers in de "achterbak" had en een afstandsbediening had om de cd-speler te besturen. Ik kreeg de afstandsbediening van hem. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik een switcher ben qua muziek en alweer naar het volgende liedje zap als het andere liedje nog niet is afgelopen. De tuktuks om ons heen dachten dat er een feestje gaande was in de tuktuk en kwamen een kijkje nemen. Ik heb gelijk mijn spotify aan kunnen vullen met mooie Sri Lankaanse muziek.

Graag wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om Jan Maarten te bedanken voor zijn donatie. Dit wordt heel erg gewaardeerd lieve JM! Thank you! Jullie zijn allemaal engelen!

Nu lekker in mijn pyjama een film kijken en mijn zakje M&M's eten die ik snel gescoord heb bij de supermarkt (feest hoor!!).

Het is overigens nieuw jaar in Sri Lanka voor de Singhalezen. Ik hoor om mij heen overal vuurwerk en het is pas 20.15 uur. Deze oma gaat over een uur naar bed, dus bij deze voor iedereen HAPPY NEW YEAR!!!

Veel liefs en tot snel Nathalie

  • 13 April 2015 - 16:49

    Sarah:

    Hi Nathalie,
    Hahaha geweldig verhaal! Mis onze gezellige avonden met crackers, tuk tuk ritjes, stijlvolgeklede etentjes....en dat heerlijke 'gevloek' van je! Haha heb nog nooit iemand in een zin zovaak vertieft horen zeggen :)

    X Sarah

  • 13 April 2015 - 16:56

    Maouassif:

    Ik dacht al lees ik het nou goed happy New Year.
    Ga vuurwerk afsteken!
    Groot verschil met Nederland denk ik!

    Geweldig om je verhaal te lezen.

    Nederland is nog steeds het zelfde.
    Zonnetje begint nu wel te schijnen

  • 13 April 2015 - 17:19

    Robin:

    dj poestrommel ft miss shuffle!

  • 13 April 2015 - 23:34

    Naomi:

    Hahaha Naat je maakt geen kakkerlakken meer dood, dat was jou specialiteit !!!
    Wat een leuk verhaaltje, het klinkt allemaal geweldig.
    Jeetje is er alweer een maand voorbij, het voelde als gister dat we je wegbrachten.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, op naar de laatste maand en dan kan je terugkomen bij ons!!

  • 14 April 2015 - 06:36

    Nadia :

    Liefste Natalie,
    Wat een prachtig verhaal maar ja.. wat verwacht je van een prachtig mens!! Geniet heel veel van je reis en zodra je terug bent gaan we date. Hahahah dikke kus van naad.

  • 14 April 2015 - 09:53

    Ron:

    Vandaag alweer een maand weg. Wanneer ga je naar de Malediven?
    En wanneer ben je uiteindelijk terug?

    xx pap

  • 14 April 2015 - 16:28

    Sanne:

    Wauw,
    Wat een geweldige blog heb je !! Heel leuk om te lezen !!
    Super bezig nath en vergeet de make up niet he ;)
    Ga zo door topper

  • 14 April 2015 - 17:49

    Rianne:

    Heerlijk weer om te lezen! Kus..

  • 14 April 2015 - 21:55

    Marja Meyer:

    Wat een avonturen maak je mee lieverd! En wat stoer allemaal wat je doet. En zo lief over de dieren, die Jainistische religieuze stroom die erin gelooft dat alle dieren met gevoel recht hebben om te leven. wat super! Dat klopt ook! Daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens! Go vegan! :-) Alhoewel ik je eerlijk moet bekennen dat ik weleens een paar muggen dood heb geslagen hoor en een teek uit Bibi haar nek door het toilet heb gespoeld .. maar ben het wel met ze eens! :-) Een dier heeft dezelfde gevoelens en emoties als een mens en dient met respect behandeld te worden. Geniet maar heerlijk daar en het is super om je mooie verhalen te lezen. Veel liefs en dikke kus van Marja en de beestenboel Xxxx

  • 15 April 2015 - 00:04

    Fancy Nancy:

    Wauuwww wat een geweldig verhaal weer.. Ik moest lachen over je haar en eyeliner.. In dit geval zeg ik gewoon GEEF NOOIT OP hahahahhaha!! Gewoon je haar blijven fohnen mascara lipglosse ( wie weet kom je daar de man van je dromen tegen) kansloos hahahahahahahaha!! Nu het zonnetje hier begint te schijnen miss ik je... Doe mij maar ook een bekertje met waterverf lekkere dingen

  • 15 April 2015 - 20:34

    Yvonne Kemper:

    Lieve Nathalie , wat geniet ik van je verhalen, geweldig. Sorry dat ik bij je vorige verslag niet gereageerd heb, maar ik heb het zo druk.
    De keuken is eruit en door een klein foutje komt komt de nieuwe pas volgende week dinsdag en dan wordt ik ook nog geopereerd aan mijn ogen. Prima timing, want dan zie ik de foutjes niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Nathalie Hagenstein, geboren in Amsterdam. Augustus 1987. Afgestudeerd HBO Communicatie. Vorige werkgever: Reed Elsevier Huidige werkgever: New Sales Company - A Marketing Media Agency Functie: Sales Manager Hobby: fotografie - check out KISS MY CAM Gestart met de blog tijdens mijn eerste vrijwilligerswerkreis naar Sri Lanka. Aan deze reis bezoeken aan Thailand, Kuala Lumpur en de Malediven vastgeplakt, daarna de smaak te pakken gekregen en Java, Bali, Lombok, Dubai, Mexico, Curaçao en steden als Praag, Wenen, Lissabon, Madrid, Rhodos, Kopenhagen, Istanbul, Lissabon, Sevilla, Valencia, Boedapest en Rome bezocht sindsdien. Voor die tijd al twee mooie reizen door de VS gemaakt en steden als Miami, New York, Las Vegas, LA en San Francisco gezien. Favo reisquote van de profeet Mohammed: "Dont tell me how educated you are.... tell me how much you have travelled"

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 150643

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 15 Oktober 2023

Kuala Lumpur, Maleisië

11 September 2023 - 12 Augustus 2023

Santorini

26 Mei 2022 - 28 Mei 2022

Hamburg

12 Juli 2021 - 18 Juli 2021

Ibiza

11 Augustus 2020 - 20 Augustus 2020

Griekenland: Thessaloniki

02 April 2020 - 13 April 2020

Krakau

07 Februari 2020 - 10 Februari 2020

Boedapest

28 Augustus 2019 - 01 September 2019

Valencia

20 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Sevilla

03 Januari 2019 - 28 Januari 2019

Curaçao

20 September 2018 - 23 September 2018

Lissabon

14 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Mexico

31 Mei 2018 - 04 Juni 2018

Rhodos

24 Augustus 2017 - 07 September 2017

Bali, Indonesie

19 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

Dubai

26 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Kopenhagen

20 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Praag

24 Juni 2016 - 16 Juli 2016

Indonesie 2016

10 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Istanbul

05 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Wenen

30 Oktober 2015 - 01 November 2015

Madrid

17 Augustus 2015 - 30 Augustus 2015

Curacao

12 Juni 2015 - 15 Juni 2015

Rome

11 Mei 2015 - 18 Mei 2015

Malediven

14 Maart 2015 - 11 Mei 2015

Sri Lanka

21 April 2015 - 27 April 2015

Krabi, Thailand

20 April 2015 - 21 April 2015

Kuala Lumpur, Malaysia.

Landen bezocht: