Rhodos 2018: Sun, sea, sand and a drink in my hand - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu Rhodos 2018: Sun, sea, sand and a drink in my hand - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

Rhodos 2018: Sun, sea, sand and a drink in my hand

Door: Nathalie Hagenstein

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Mei 2018 | Griekenland, Rodos

31 mei 2018, de dag waar we al meer dan driekwart jaar naar uitkijken. 8 meiden, al bijna 20 jaar bevriend.... allemaal druk, een eigen leven, een sociaal leven een leven vol kinderen, maar ook genoeg gezeik ;-). Tijd om lekker weer eens met zn allen weg te gaan.

Het boeken was nogal een bevalling. Volgens mij letterlijk een bevalling want zo’n 9 maanden geleden legden wij de boeking vast. Topper Renate Bos van The Travel Club - https://www.thetravelclub.nl/ (nee, dit is geen influencer marketing of paid partnership) werd door ons ingeschakeld om iets te boeken want met 8 kakelende meiden die allemaal iets anders wilden, kwamen we er niet uit. Afijn, Renate aan de bak. “Waar houden jullie van?” Drinken, Eten, Luxe, Drinken. En eten! Casa Cook, een adults only hotel, want HELL NO dat we naar kindergejank willen luisteren deze dagen van rust, was gelijk eerste keus! Luxe SWIM-UP kamers, allemaal naast elkaar, lekker en culinair eten, een diverse cocktail menukaart, elke dag volop zon en 30 graden.... Perfect!

We verzamelden vroeg op Schiphol. Rond 11.00 uur moesten we namelijk bij de Champagnebar genaamd Bubbles zijn, achter de douane. Onze vakanties, uitjes en feestjes beginnen en eindigen namelijk altijd met drank! En eten!

Eerst was er nog even drama op Schiphol. Waar iedereen voor 3 nachten 20 kilo mee mocht nemen en de meesten nog geen 12 kilo hadden, had ik 9,5 kilo teveel bovenop de 20 toegestane kilo's. Maar..... Manon zou mijn bff niet zijn, als ze niet solidair was. Manon had 8 kilo overgewicht. Bijbetalen dus. In my defence: dit kwam door de flessen wodka in onze koffers!

ANYWAY: DOOR! Lekkere even SNEL wat eten bij La Place (pizza, gebraden kip, sandwiches) en door naar de champiebar. Allemaal geregeld door Champiequeen Kim

Nog even een kleine noot tussendoor:
Uiteraard ben ik, net zoals bij AL mijn reizen, er weer tussenuit gepikt bij de douane. Tas moest open, alles moest eruit en ik ben natuurlijk ook gefouilleerd. Ik lees geen criminele boeken, heb al maanden niks meer gegoogled over Holleeder & Mieremet en kijk ook geen criminele series. Toch word ik er weer uitgepikt. In de tussentijd hebben Robin en Pauline de See Buy Fly slijterij leeg gekocht dus verspilde tijd was het niet.

Eenmaal in het vliegtuig begon de lol al. En het snacken. En uur na onze uitgebreide lunch, gingen we in het vliegtuig weer verder. Echter geen culinaire hoogstandjes bij Transavia. Gevulde koek, waterige chocomelk, snickers en Noodlesoup uit een pakje werden ons snel geserveerd.

Amber, Robin en Kim natuurlijk aan de wijn. Zij reizen graag in luxe. Even hadden we allemaal een angstig moment, toen Kim aangaf dat ze de fles Moët & Chandon in haar koffer had gelegd zonder bescherming. Gewoon zo los erin gepleurd. Deze vakantiefavoriet champie mocht natuurlijk niks overkomen. We hebben er gelijk een cocktail op gedronken toen bleek dat de fles ongedeerd de reis heeft overleefd.

Het hotel is werkelijk geweldig! Mooie swim-up kamers, allemaal naast elkaar. 8 meiden naast elkaar! Dit kan als zeer vervelend worden ervaren door mede hotelbewoners en zou zelfs gezien kunnen worden als ‘samenzwering’ - artikel 80 van wetboek - en/of ‘hangjongeren’ - artikel 2.4.6 categorie schatkist: openbare orde. Maar ons motto is YOLO, dus “hoe wij op anderen overkomen” is één van de laatste dingen op de wereld waar wij ons zorgen over maken.

We sloten deze lange dag reizen af met een diner waarbij Griekse erwten soep, Avocado’s, Kikkererwten, gegratineerde feta met bell peppers, vlees & vis een een speciaal Grieks dessert de revue passeerden. Bijzonder eten, wel lekker uiteraard. Koffer uitpakken en slapen. Het idee is om de dag erna letterlijk de hele dag op het strandbedje te liggen en daar hebben we onze energie voor nodig!

Op de eerste dag zijn Pauline, Elise en ik eerst naar de supermarkt gegaan om 18 liter water te halen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat water helpt tegen een kater. Toen we terugkwamen bij onze heerlijke swim-up kamers lagen Amber & Kim (ik noem deze twee als eerst, want dit zijn de aanstichters van alcoholische perikelen) al in het zwembad met twee flessen Moët! Robin gooide de muziekbox aan en Dua Lipa klonk uit de speakers met 150 decibel uit de speakers en de kop is eraf.
Jammer genoeg waren er twee gare Engelsen die bikinitoploos gelijk al kwamen klagen. Niet dat dat ons iets doet, want 3 flessen wijn, een fles melonsecco en wodka in meervoud later, belden 2 andere swim-up kamergasten de receptie. Eigenlijk zijn we in de afgelopen 15 jaar niks veranderd.Behalve dat we een stuk mooier zijn en ons stijlvoller kleden.

Onze eerste vakantie op Mallorca, met zijn tienen toen nog, werd na 3 uur aanwezigheid al bruut verstoord door mensen die zeken over overlast. Hele hotel vol met flyers met Nederlandse vlag, waarop stond; graag stilte.

Van ongeveer 10.30 tot 19.00 hebben we in het zwembad gelegen. Naarmate de zon verdween, verdwenen ook alle meegebrachte en op Schiphol gekochte flessen wijn, Wodka, Melonsecco en Moët. Tijd om te eten. Maar eerst een beetje make-up op onze smoeltjes. 1 avondje representatief “voor de dag komen” lijkt me wel het minste wat we terug kunnen doen voor de Rhodesianen na alle overlast die we op dag 1 al hebben gerealiseerd. #knapvoordedag

De avond was heerlijk. Niet te warm, niet te koud en de Griekse keuken verraste ons met diverse specialiteiten. Als afzakkertje zijn we nog even gaan cocktail tasten bij de bar. Om 00.30 uur rolden we naar de kamer. Behalve natuurlijk weer Robin. Die was iedereen aan het opjutten om mee te gaan “stappen” bij de Yabadabadoo bar. Uiteindelijk kon alleen Pauline de verleiding niet weerstaan, dus ging zij met Robin op zoek naar die desbetreffende bar. Een uur later waren ze terug. Geen snorder te bekennen die ze kon brengen, maar ook geen Yabadabadoo bar. Iedereen lag toen al heerlijk te slapen. De volgende dag stond er een ‘hike’ gepland door niemand anders dan onze sportieve Manon.

De tweede dag, toen alle drank op was (9 flessen wijn, 2 flessen Wodka, 3 flessen Melonsecco en 2 flessen Moët & Chandon moesten Manon, Rianne en ik naar de lokale supermarkt wandelen om onze DAGvoorraad te bemannen. Met 2 lege koffers gingen we naar de supermarkt. Gevuld met flessen wijn, chips, snoep, redbull, 7-up en appelsap (voor onze wappelsap, wevenup en wedbull) kwamen we aan. Deze dag begon iets later qua alcoholmisbruik. Iedereen was nog aangeslagen van de cocktailproeverij.

De klagende buren zullen de eerste uren blij met ons zijn geweest, want we waren zo goed als rustig (voor ons doen). 2849 zwembad- en bikini foto’s later werd het tijd voor een bodempie: LUNCH. Omdat we te lui zijn om uit het zwembad te komen bestelden we roomservice. 7 hamburgers en een ceasar salad want onze hiker Manon had nog een beklimming op de planning staan.

Ik had het niet verwacht maar Manon & Pauline hebben woord bij daad gevoegd: ze zijn gaan hiken.
We wensten hen een veilige reis naar boven.
Om 17.30 uur liepen ze weg vanaf de hotelkamer. Met de angst dat we ze nooit meer zouden zien na de heftige hike de berg op, zaten wij vol spanning te wachten. 21 minuten later waren ze weer terug. Het was een korte en krachtige hike die de nodige schrammen, wonden en krassen met zich meebracht. Niet alleen ellende kwam er voort uit de hike, ook iets heel moois ontstond er daar, op die hoge berg. Manon en Pauline vonden een morbide geit, of nou ja, zijn schedel. Dit soort dingen hangen mensen normaal gesproken als decoratie in hun huis.... WIJ NIET! Wij hebben de morbide geit een naam gegeven, gevoed, aan de tand gevoeld, leren zwemmen, meegenomen in onze dagelijkse sores (zwemen, eten, drinken) en een slaapplaats gegeven. Hij leerde snel, hij apporteerde zelfs Toblerone! Voordat hij bij ons kwam, at hij hooi, lustte hij geen rosé en had hij nog nooit in airco geslapen.... Hier brachten wij verandering in! Gilbert zat binnen no time aan de oesters, voegde truffel aan zijn pasta en verorberde met gemak in zijn eentje een camembert. Gilbert was als herboren.
Helaas is Gilbert, nu je dit leest, niet meer met ons!
Wij moesten hem achterlaten omdat de Douane moeilijk deed.

Op de laatste dag mochten we (tegen betaling) twee swim-up kamers houden. Klote voor de lelijke topless buurvrouw die ons al zeer irritant vond. Nu zaten we met 8 meiden op een nog kleiner oppervlak, dus nog meer herrie! Om 10.00 schonk Amber de eerste fles Prosecco leeg en om 13.00 bestelden we de laatste roomservice lunch, waarbij ook de nodige cocktails en flessen rosé besteld werden. Ik moet voor het eerst bekennen dat deze vakantie meer om drank heeft gedraaid dan om eten en dat is voor mij een unicum! Normaal gesproken hebben we namelijk een zware hyena-mentaliteit!

Al met al kan ik zeggen dat dit één van de allerleukste (mini)vakanties ooit is geweest. Alles was er: luxe, goed eten, sterke alcoholische dranken, lol en met recht de allerleukste vriendinnen die iemand zich kan wensen. Al ruim 15 jaar (sommigen zelfs langer) bevriend met elkaar, nooit problemen, nooit gezeik. We delen lief en leed met elkaar en zijn er voor elkaar; door dik en dun. En ook na zo’n Rhodos trip beseffen we weer hoe bijzonder het is dat wij elkaar hebben! Op naar nog vele trips met elkaar, maandelijkse meidenetentjes, festivals, verjaardagen, lelijke story’s, no shame in the game en alleen maar liefde! Love you guys! #demeiden2018

Liefs,
Nathalie

• 04 Juni 2018 - 10:19

Ron:

Haha bij ons gaat het wel zonder bijbetaling Naat.
    Ik heb zeker minder dan 20 kg

• 04 Juni 2018 - 10:19

Maouasif:

Nath, je hebt gewoon een Colombiaanse criminele hoofd

• 04 Juni 2018 - 10:34

Juultje:

Hahahahahahahahahahahaha
    Jij schrijft en ik zie het helemaal voor me.
    Kijk uit naar part 2 ❤️
    Kussssssss

• 04 Juni 2018 - 10:45

Manon:

Je zou er wat mee moeten doen! Weer een kwaliteit van jou: bloggen! heb van je genoten!

• 04 Juni 2018 - 11:02

Dettie:

Dit is zo gaaf en op sommige onderdelen zo herkenbaar. In deze tijd met sociale armoede door de mobieltjes is dit zo bijzonder dat jullie zo lang zo goed bevriend zijn. Koester dit. En weer komt je boek uit Naat met je reisverslagen

• 04 Juni 2018 - 13:48

Naomi:

Hahahaha wat een heerlijk verhaal, klinkt allemaal hartstikke gezelig.
    Jullie mogen blij zijn dat jullie elkaar hebben, heel bijzonder

❤️

• 04 Juni 2018 - 19:25

Kristel:

Lieve Nath,

Weer genoten van je verhalen!! Wat kan je dat toch goed vertellen.
    Je mag zeker trots zijn op je meidengroep en zij op jou ❤️❤️.

Xx

• 06 Juni 2018 - 13:36

Nancy:

Wat een onzettend leuk verhaal