Nooit meer naar huis?! - Reisverslag uit Celuk, Indonesië van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu Nooit meer naar huis?! - Reisverslag uit Celuk, Indonesië van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

Nooit meer naar huis?!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Juli 2016 | Indonesië, Celuk

Going home sucks!

Na onze minder goede Gili Trawangan ervaring spenderen we onze laatste vier nachten in Nusa Dua. Er is mij verteld dat Nusa Dua luxe en rustig is. Dat klopt wel. Ons hotel, Bali Nusa Dua Hotel, is gevestigd op een resort vol mooie hotels. Ook Nikki Beach Bali zit hier. Het ontbijt is heel uitgebreid in het hotel, maar ik als Rasechte Hollander (dat weet ik nu echt zeker!!) verlang al drie weken naar een bruine boterham met kaas of Pindakaas. Toch Alberto? Nasi of Bami als ontbijt om 08.00 uur is gewoon niet mijn ding. En als welke etenswaar dan ook, niet mijn ding is... Dan moet je me geloven!

Normaal gesproken is Nikki Beach de hotspot voor mensen die zichzelf beter, rijker, mooier vinden dan een ander. Arrogante, verwaande "champagne" drinkers en botox chicks. Hier niet! Het personeel is super aardig, je vindt hier chinezen, aussies, Hollanders, kinderen. Iedereen geniet van de zon, muziek en het zwembad. En daarnaast..... Het lekkere eten!

Op aanraden van mijn vriendin Rianne zijn we gaan borrelen op het terras van Rock Bar. Je gaat met een kabelbaan naar beneden van de klif en vanaf daar kun je letterlijk de zon zien zakken in de zee. Het moet wel helder weer zijn, anders zie je een waas zakken in de zee.

Nog iets op onze bucketlist Indonesie was een verkleedpartij als echte Balinese danseres oftewel WAJANG POP met een bijbehorende fotoshoot. Wij hebben ooit een fotoshoot met de meiden gedaan toen 1 van ons 21 werd. Ik houd wel van dat tutten etc maar een van mijn lieve vriendinnen bijvoorbeeld helemaal niet. Die dag dat we allemaal opgemaakt werden en in volle ornaat op de foto moesten voelde 1 van mijn vriendinnen zich doodongelukkig. Ik hoor het haar nog zeggen. Achteraf lachen we er natuurlijk keihard om met zijn allen. Alleen begrijp ik dat gevoel nu als geen ander!! We werden heel lief verwelkomd met gember thee en mochten ons in een badjas hijsen. Super relaxed. De make up werd klaar gezet (een mini mandje met troep producten erin die allemaal gebruikt waren en niet schoongemaakt waren). Zwarte wenkbrauwen (die van mij zijn al zwart, maar t moest nog zwarter) en witte poeder. Geishas in de maak! Toen we klaar waren met de make up kwamen de jurken. Je werd gewoon ingesnoerd en ingewikkeld als een mummy. Super strak zodat je aorta lekker beklemd zat. Ik voelde mn hartslag in mn vingers. Na drie foto's vonden we het wel genoeg. Omdat de jurken voor een deel kapot waren kregen we ons geld terug. Mede omdat we zo ongelukkig keken denk ik. We gaven onze heel lieve visagistes allebei 100.000 roepiah omdat we het zo sneu voor hun vonden (zij konden er niks aan doen). Mijn visagiste begon toen te snikken van dankbaarheid. Ik huilde uiteraard bijna met haar mee want zo'n dankbaarheid om omgerekend 6 euro zie je niet vaak. Wij gingen weer gelukkig weg uit deze SPA omdat we twee dames blij hebben kunnen maken met iets kleins.

Een echte aanrader als je op Bali bent is Sunday's Beachclub (voorheen Finn's beachclub, zo kennen ze het hier). In 1 woord WOW! Dit resort bevindt zich op een klif. Je komt aan en kijkt over een infinity pool uit waar je u tegen zegt. Als je dichter naar de rand van de klif loopt zie je een heel pittoresk sfeervol strandje beneden met azuur gekleurde zitzakken... Om dit strandje te bereiken moesten we deels met de trap en deels met de kabelbaan. Terug omhoog hebben we beide op de trap een AED momentje gehad maar dat was het waard.

Een grote afrader van letterlijk iedereen die ik over Bali heb gesproken was Kuta. Omdat we ons al eerder vergist hadden in aan- en afraders (Gili!) zijn we na Sunday's beachclub gaan eten en shoppen in Kuta. FANTASTISCH! Ik vond het juist heel gezellig. Overal restaurantjes, marktjes, winkels en malls. Het is heel gezellig om daar de straten door te slenteren en te onderhandelen met alle marktkoopmannen.
Kuta by night kan natuurlijk heel anders zijn dan Kuta by day dus besloten we de dag erna naar de Kuta HQ Beachclub te gaan. Deze ligt aan het strand. Lekker zwembad en zwemmen in de zee kon ook! En laat het nou net een mazzel zijn dat het schildpadden conservaat naast HQ Beachclub zat. Dit wilde ik al de gehele reis een keer doen; schildpadjes vrijlaten de zee in. Bij het conservaat laten ze de eieren uit komen en helpen ze elke dag 300-500 schildpadjes de zee in zodat ze vervolgens 60 uur lang zwemmen en hun plekje uitkiezen. Hun richtingsgevoel is schijnbaar heel goed, mijn moeder vroeg al: "hoe weten ze de weg?!". Check eens op www.turtletomtom.com.

We kregen allemaal een eigen bakje met een baby schildpad erin. Die van mij noemde ik Michelangelo en die van mijn moeder Rafaello. Met het bakje moesten we naar het strand lopen waar een lange lijn was gemaakt. Achter de lijn plaatsnemen met een stuk of 250 vrijwilligers en op het startzijn bakje omkiepen en Rafaello en Michelangelo zelf de branding in laten lopen. Althans, dat was de bedoeling. De branding had andere plannen met onze baby turtles en liet ze een aantal acrobatische flikflakken terug het strand op maken. Net als de 300 andere schildpadjes. Maar.... De ninja turtles overwonnen deze strijd want uiteindelijk zijn ze allemaal weggezwommen! Ik voelde me zo'n trotse moeder van Michelangelo die nu alleen de wijde wereld in gaat. Top dag!!!

Vandaag is onze laatste dag aangebroken. Vanavond vliegen we terug naar Nederland (of nou ja, na 24 uur reizen zijn we in Nederland). Dit is een van de weinige keren dat ik echt geen behoefte heb aan naar huis gaan. Bali is zo leuk! Ik zou hier zo nog twee weken kunnen blijven. Denk niet dat mn baas dat leuk vindt.... Jammer! We liggen nu nog lekker bij Nikki Beach en beginnen straks aan onze reis:

Nusa Dua - Denpasar - Qatar (9 uur wachten!) - Amsterdam! Greys antomy draait overuren vannacht dus!

Ik heb echt genoten van deze reis. Zoals vele van jullie mij ook kennen heb ik meerdere keren traantjes gelaten om de weeshuizen en kindjes die ik zo graag mee zou willen nemen. Ik zou graag vanuit Nederland een mooie actie opzetten om een doos met speelgoed en kleding toe te sturen. Ik heb een goed adres waar dit naartoe kan dus heb er volle vertrouwen in dat het dit keer ook gaat lukken en niet zoals naar Sri Lanka 2 dozen speelgoed die door de Sri Lankaanse overheid worden afgepakt! Hier krijgen de weeshuizen daadwerkelijk steun van de overheid!

Eindstand:
Jakarta: 7,5
Bogor: 7
Puncak Pass: 7
Stadje waar we in de modder vast zaten: 4
Bandung: 6
Yogyakarta: 8,5
Semarang: 6 (zo hoog vanwege de goeie SPA!)
Seminyak, Bali: 9
Ubud, Bali: 8
Lombok, Gili Trawangan: 6,5
Nusa Dua, Bali: 7,5
Ungasan: 8
Jimbaran: 8
Kuta: 9,5!!!!!

And the winner is: Kuta!!! Zon, zee, strand, zwembaden, shoppen en lieve mensen. What else do you need?! Maar... Juist de combinatie van bovenstaand plaatsen maakte deze reis zo mooi. Aanrader!

In de tussentijd ben ik (in mijn hoofd) alweer mijn volgende trip aan het plannen. Iets meer westers. Een stedentrip in Europa en..... Vegas baby!

See you soon!
Xoxo Nathalie

  • 15 Juli 2016 - 09:50

    Annemieke:

    Aahh hoe leuk schildpadjes vrijlaten!! Fijn dat de reis zo goed is geëindigd, ga je met een heerlijk gevoel weer terug naar huis. En jaaaa stedentrip Europa!! Im in. Xxxx

  • 15 Juli 2016 - 10:17

    Rianne:

    Kanjer, ik word blij van jou..heerlijk dat je zo geniet! Geweldig dat The Rock Bar een hit was, jammer dat jij niet zo van het toilet op Nikki Beach hebt genoten als wij toentertijd hahahahaha!

    Goede reis terug mooie meid.. XXX

  • 15 Juli 2016 - 10:23

    Elise:

    Jaaa kom maar weer naar huis hoor!! De foto's zijn prachtig!!! Ben blij dat jullie het zo fijn en lekker hebben gehad. Tot heel gauw!! xxx

  • 15 Juli 2016 - 10:32

    Maouassif:

    Geweldige foto's Nath!!

    Je kijkt ook niet zo vrolijk bij het omkleed partij, je moeder ook niet hahahahahahah
    Ik denk dat Kuta ook het beste bij me past.

    Tijd vliegt gewoon! Vakantie weer voorbij

  • 16 Juli 2016 - 07:00

    Ron:

    Het leukste voor laatst bewaard? Ik ben blij dat jullie je zo hebben vermaakt.
    Ik had niet verwacht dat je Bali het leukst zou vinden. Het leek mij altijd
    zo toeristisch. Ben blij je weer spoedig te kunnen omarmen.

    xx pap

  • 18 Juli 2016 - 16:13

    Marja:

    Klinkt heerlijk, jullie hebben genoten gelukkig. En wat super dat jullie de schildpadjes geholpen hebben <3 Goede reis terug! Liefs en dikke kus xxx Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Nathalie Hagenstein, geboren in Amsterdam. Augustus 1987. Afgestudeerd HBO Communicatie. Vorige werkgever: Reed Elsevier Huidige werkgever: New Sales Company - A Marketing Media Agency Functie: Sales Manager Hobby: fotografie - check out KISS MY CAM Gestart met de blog tijdens mijn eerste vrijwilligerswerkreis naar Sri Lanka. Aan deze reis bezoeken aan Thailand, Kuala Lumpur en de Malediven vastgeplakt, daarna de smaak te pakken gekregen en Java, Bali, Lombok, Dubai, Mexico, Curaçao en steden als Praag, Wenen, Lissabon, Madrid, Rhodos, Kopenhagen, Istanbul, Lissabon, Sevilla, Valencia, Boedapest en Rome bezocht sindsdien. Voor die tijd al twee mooie reizen door de VS gemaakt en steden als Miami, New York, Las Vegas, LA en San Francisco gezien. Favo reisquote van de profeet Mohammed: "Dont tell me how educated you are.... tell me how much you have travelled"

Actief sinds 02 Maart 2015
Verslag gelezen: 1032
Totaal aantal bezoekers 151019

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2023 - 15 Oktober 2023

Kuala Lumpur, Maleisië

11 September 2023 - 12 Augustus 2023

Santorini

26 Mei 2022 - 28 Mei 2022

Hamburg

12 Juli 2021 - 18 Juli 2021

Ibiza

11 Augustus 2020 - 20 Augustus 2020

Griekenland: Thessaloniki

02 April 2020 - 13 April 2020

Krakau

07 Februari 2020 - 10 Februari 2020

Boedapest

28 Augustus 2019 - 01 September 2019

Valencia

20 Mei 2019 - 24 Mei 2019

Sevilla

03 Januari 2019 - 28 Januari 2019

Curaçao

20 September 2018 - 23 September 2018

Lissabon

14 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Mexico

31 Mei 2018 - 04 Juni 2018

Rhodos

24 Augustus 2017 - 07 September 2017

Bali, Indonesie

19 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

Dubai

26 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Kopenhagen

20 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Praag

24 Juni 2016 - 16 Juli 2016

Indonesie 2016

10 Maart 2016 - 14 Maart 2016

Istanbul

05 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Wenen

30 Oktober 2015 - 01 November 2015

Madrid

17 Augustus 2015 - 30 Augustus 2015

Curacao

12 Juni 2015 - 15 Juni 2015

Rome

11 Mei 2015 - 18 Mei 2015

Malediven

14 Maart 2015 - 11 Mei 2015

Sri Lanka

21 April 2015 - 27 April 2015

Krabi, Thailand

20 April 2015 - 21 April 2015

Kuala Lumpur, Malaysia.

Landen bezocht: